Het gebruik van telefonische of webgebaseerde videoconferenties door bedrijven, verkopers en telemarketeers om hun producten en diensten bij potentiële klanten te promoten, staat bekend als telemarketing. Het verkoopproces omvat het bellen, onderzoeken en benaderen van potentiële klanten om hun producten te pitchen met als primaire doel het genereren van leads en verkopen.

Telemarketing wordt ook door bedrijfseigenaren gebruikt voor marketingdoeleinden, zoals het uitvoeren van marktonderzoek of het verkrijgen van nauwkeurige informatie om verschillende marketingtechnieken uit te voeren. Het staat ook bekend als inside sales of telesales en heeft veel kritiek gekregen vanwege het opdringerige karakter. Verschillende bedrijven gebruiken het als een van de meest populaire vormen van marketing om potentiële klanten te bereiken.

Daarnaast bevat het vooraf opgenomen verkooppraatjes die via de telefoon worden afgespeeld via automatisch kiezen. In sommige sectoren speelt telemarketing een grotere rol dan in andere. Als u een commerciële onderneming heeft en u moet telemarketing doen voor een van uw campagnes, dan kan Sky Liberty binnen Nederland u daarbij helpen. Ze hebben een buitengewoon goede activiteit voor mij gedaan en het werd een grote prestatie voor mijn bedrijf.

Telemarketing is dus elke vorm van marketing die via de telefoon wordt uitgevoerd. Het is een proces van het verkopen van producten of het verlenen van klantenservice via de telefoon. Door veranderingen in het marktgedrag en de afnemende effectiviteit van traditionele media is direct marketing enorm populair geworden. Aangezien telemarketing en direct response-advertenties blijven groeien, wordt verwacht dat deze trend zich zal voortzetten.

www.skyliberty.nl